dimecres, 26 de maig del 2010

Records escolars

La primera escola on vaig anar era a Vilanova i la Geltrú, la ciutat on vaig viure fins als 6 anys. No en sé el nom, i en tinc molt pocs records: que era lluny de casa i havia de caminar força acompanyada del meu germà gran, que quan sortíem al pati, un senyor ens venia regalèssia, que em vaig barallar amb una companya i em va quedar un senyal a la cara … que encara tinc...






A nosaltres, les alumnes (tot érem noies) ens feia una mica de por, perquè hi havia moltes escales que portaven a llocs desconeguts per a nosaltres.Encara que només hi anàvem noies, a preescolar, és a dir, al parvulari, hi havia nens i nenes, com podeu veure en aquesta foto d'aquí sota (no hi surto pas jo, però sí que podeu veure com era l'uniforme)


Recordo que al jardí hi havia molts arbres, però sobretot recordo els eucaliptus, perquè al terra sempre hi havia fulles d'eucaliptus que nosaltres oloràvem o llepàvem.



Com es deia la primera escola que recordo?

A quina ciutat era?

Quants cursos hi vaig anar?


Quan vaig marxar, quants anys tenia?

Com era l'edifici?

Com era el jardí?

Sabries dibuixar el plànol de la planta baixa?

L'escola va canviar molt amb els anys, i aquí sota podeu veure-ho.



Voleu saber per què ens feia tanta por l'escala de cargol?

Leia Mais…

diumenge, 16 de maig del 2010

I a la tarda, què vam fer a Barcelona, dijous passat?

Tal com us havia anunciat, la sortida a Barcelona de dijous dia 13 de maig, continua amb una nova entrada. Però com que ja han passat uns dies, hem de canviar el temps verbal (avui hem anat/ fa uns dies vam anar).

Començarem amb un vídeo que recorda una mica el que vam fer al matí

Untitled from Montse Cendra on Vimeo.


AL FINAL D'AQUESTA ENTRADA TROBARÀS UNES PREGUNTES DE COMPRENSIÓ ORAL

A l'espera que ens donin permís per publicar el vídeo de la Rabina a l'escenari, continuem per la tarda.

Després de dinar al parc de l'Espanya Industrial, tal com us hem dit, .............. .................... (2p.) a agafar l'autobús, fins a arribar al centre de Barcelona, a la plaça Catalunya. Tots junts (més o menys).............. ........... (2 p.) cap a les Rambles. Allà ............... .................. moltes figures .................
que ens van cridar molt l'atenció. Una de les primeres .......... ............... la d'un militar encaputxat que va ................. la ............. mentre el .................. i el Hamza s'ho miraven.











Després, una dona-àguila, que ................. unes grans ales daurades, li va agafar els ................, com podeu veure aquí dalt. Aquestes ............ ............................... (2 p.) les primeres, perquè en .......... ................ moltíssimes.

A mi, la que més em .......... ................ (2 p.) va ser...................... ................. (2p.)perquè ................................................

També vam .............. el barri gòtic: la c................, la ............ de Sant Jaume, que a un costat té el Palau de la Generalitat i a l'altre l'A...................................................

.......... ..................... (2 p) a les Rambles pel ............... de Ferran.

Allà hi havia molta gent, i alguns alumnes es despistaven força, per això les professores estaven una mica ................ perquè -tenien .......... que algun es perdés. Cap al final de les Rambles, ............ ............ com un dibuixant feia ................... (retrats de broma). Una de les últimes figures humanes ( només treia el ............ si li donaves una moneda) ens ...... sorprendre a tots i la ..................., el .................. i la .............. s'hi .............. ............... una foto, com podreu veure aquí .......





Al final, ....... ............. (2p.) a l'estàtua de Colom, on ens ................ ............ (2p.) una foto de grup. Per acabar .............. ................(2 p.) al Maremagnun on tots ............. ................. una estona de temps ............

I tu, com t'ho vas passar?




PREGUNTES DE COMPRENSIÓ ORAL


Com diu que eren els nostres amics o companys, fins ara? (1 paraula)
Com ha estat la tasca del "Voltem al món" que hem dut a terme entre tots, professorat i alumnat? (1 paraula) de ( una altra paraula)
Què ens té reservat aquest acte? (3 paraules)
A quin senyor dóna la paraula el mag-presentador? (Nom i cognom)
Quin càrrec ocupa? (1 paraula) de (una altra paraula) i.........

Leia Mais…

dijous, 13 de maig del 2010

Trobada a Barcelona del "Voltem pel món"

Avui, com a cloenda de l'activitat "Voltem pel món", ..............................
............ (2 p.) a Barcelona. ..................................... (2 p.) de l'institut passades les .............. del ..................... Després hem .......................... el grup de Sant Salvador, format per dues ..................................... i 8 ................................... Totes eren ......................... Tot seguit ...........
........................... ( 2 p.) cap a Tarragona, on ......................................................... (2 p.) els dos grups de l'institut Vidal i Barraquer. En aquest grups ........................................... (2 p.) dos ................................ xinesos. La noia .............. .................... (2 p.) Fan i el .................. Uwo. .................................. d'una hora i mitja de viatge ................................... a Barcelona. Hem esmorzat una mica i hem arribat a les Cotxeres de Sants, on ens hem assegut mentre esperàvem que tot comencés.











De seguida ha sortit el .............................................., que era un .......................... .Primer, ha ..................... unes paraules i, .................................... ha ........................... a fer ..............................

Més endavant ............................................ (2 p.) un noi voluntari que .................................................. (2 p.) Mohammed i que no .................................... fer màgia amb les .................... .......................
Al cap d'una estona, .............................................................. (2 p.) a cridar els del primer grup del "Voltem pel món" i també els del segon grup. Quan ens havia de tocar a nosaltres, ........................................ (2 p.) de cridar i alguns .................................. que es quedarien ..................
regals i ......................................
El ................... ha demanat que pugés una ........................... i ............................................. (2 p.) la Rabina de Sant Salvador que portava un .................................... molt ..................................., de color
................................. i amb uns dibuixos de ................................................... (2 p.). Ens ha ensenyat que tenia una ...................................... màgica, que podia fer complir els ......................................

Després ens .................................................. a nosaltres, i ................................................. a l'escenari. Ens han regalat una ..................................... i ens han donat ....................................... que diu que ...........................................................( 2 p.) al " Voltem pel món". També ens .......................................................... una foto de grup. Després .............................................. (2 p.)
un ................................. de color ................................... a un mapa del món. Cadascú al seu .................
Quan ................................................ de les Cotxeres de Sants, ..................................... ( 2 p.) a dinar al ............................ de l'Espanya Industrial que té un bonic .............................. amb aigua

CONTINUARÀ LA SETMANA VINENT I LLAVORS PRACTICAREM UN ALTRE TEMPS VERBAL, EL PASSAT LLUNYÀ.

Cloenda voltem pel món from Montse Cendra on Vimeo.



Preguntes de comprensió oral sobre el vídeo:
Quin joc de màgia està fent el mag?
Què hem de fer quan el mag digui "tres"?
On era el mocador?
I després de fer màgia, on és el mocador?

Leia Mais…

dissabte, 8 de maig del 2010

Una versió de la llegenda de Sant Jordi feta pels de l'aula d'acollida de Cambrils

Com ja sabeu, durant el segon trimestre vam estar molt centrats en l'activitat col.laborativa del "Voltem pel món". I encara que ens va portar molta feina, va ser una gran experiència perquè, entre d'altres coses, ens va posar en contacte amb moltes aules d'acollida. Gràcies a això he pogut aprendre moltes coses, mostrar el que fem i veure el que fan els altres.

Acabat el "Voltem", aquest tercer trimestre ens hem endinsat en la primavera i fa un parell de setmanes, vam dedicar unes quantes classes a conèixer la llegenda de Sant Jordi. Ara penjo un treball excel.lent fet pels alumnes de l'IES La Mar de la Frau, de Cambrils. Ja veureu que són uns experts en els temes de vídeo.

La llegenda de Sant Jordi from aula.acollida.lmf on Vimeo.

I és clar, com sempre, després vénen unes preguntes de comprensió oral. Si et sembla, abans, pots consultar al diccionari algunes paraules una mica difícils que hem sentit al vídeo com:

cuirassa/ captiva/ cavalcava o conreu.

Som-hi, doncs:

1- Quina era la missió del cavaller Jordi?

2-Quan va arribar a Montblanc, què estaven fent tots els de la vila? (Ep, per si no ho saps, una vila, és una ciutat petita)

3- Com era la vida de Montblanc abans, "fa molt de temps"?

4- Per què el rei va convocar una gran assemblea?

5- Què va exigir el drac el dia seguüent?

6- Com es deia la princesa?

7- Com va reaccionar la gent de Montblanc quan van saber que li havia tocat a la princesa?

8- Què diu el drac quan es desperta i veu la princesa i el cavaller Jordi al seu costat?

9- Què porta el cavaller Jordi que mostra que és el patró de Catalunya?

Per acabar, llegeix i/o copia a la llibreta com van fer els alumnes de Cambrils tota la preparació del vídeo. Després ho hauràs d'explicar.

Leia Mais…