Gràcies a aquesta pàgina, he pogut trobar una versió musicada d'aquest poema, que trobareu clicant a l'enllaç de sota.
L'ametller (Joan Maragall) by Companyia Poètica Rapsòdia
Quan estigui enllestit el trencaclosques sonor us ho faré saber.
Aquest és el bloc de l'Aula d'Acollida de l'IES El Morell que tot just s'estrena aquest curs 2009-2010 elaborat per Montse Cendra.
La primera escola on vaig anar era a Vilanova i la Geltrú, la ciutat on vaig viure fins als 6 anys. No en sé el nom, i en tinc molt pocs records: que era lluny de casa i havia de caminar força acompanyada del meu germà gran, que quan sortíem al pati, un senyor ens venia regalèssia, que em vaig barallar amb una companya i em va quedar un senyal a la cara … que encara tinc...
A nosaltres, les alumnes (tot érem noies) ens feia una mica de por, perquè hi havia moltes escales que portaven a llocs desconeguts per a nosaltres.Encara que només hi anàvem noies, a preescolar, és a dir, al parvulari, hi havia nens i nenes, com podeu veure en aquesta foto d'aquí sota (no hi surto pas jo, però sí que podeu veure com era l'uniforme)
Recordo que al jardí hi havia molts arbres, però sobretot recordo els eucaliptus, perquè al terra sempre hi havia fulles d'eucaliptus que nosaltres oloràvem o llepàvem.
Com es deia la primera escola que recordo?
A quina ciutat era?
Quants cursos hi vaig anar?
Quan vaig marxar, quants anys tenia?
Com era l'edifici?
Com era el jardí?
Sabries dibuixar el plànol de la planta baixa?
L'escola va canviar molt amb els anys, i aquí sota podeu veure-ho.
Voleu saber per què ens feia tanta por l'escala de cargol?
Tal com us havia anunciat, la sortida a Barcelona de dijous dia 13 de maig, continua amb una nova entrada. Però com que ja han passat uns dies, hem de canviar el temps verbal (avui hem anat/ fa uns dies vam anar).
Començarem amb un vídeo que recorda una mica el que vam fer al matí
Untitled from Montse Cendra on Vimeo.
Al final, ....... ............. (2p.) a l'estàtua de Colom, on ens ................ ............ (2p.) una foto de grup. Per acabar .............. ................(2 p.) al Maremagnun on tots ............. ................. una estona de temps ............
I tu, com t'ho vas passar?
Avui, com a cloenda de l'activitat "Voltem pel món", ..............................
............ (2 p.) a Barcelona. ..................................... (2 p.) de l'institut passades les .............. del ..................... Després hem .......................... el grup de Sant Salvador, format per dues ..................................... i 8 ................................... Totes eren ......................... Tot seguit ...........
........................... ( 2 p.) cap a Tarragona, on ......................................................... (2 p.) els dos grups de l'institut Vidal i Barraquer. En aquest grups ........................................... (2 p.) dos ................................ xinesos. La noia .............. .................... (2 p.) Fan i el .................. Uwo. .................................. d'una hora i mitja de viatge ................................... a Barcelona. Hem esmorzat una mica i hem arribat a les Cotxeres de Sants, on ens hem assegut mentre esperàvem que tot comencés.
De seguida ha sortit el .............................................., que era un .......................... .Primer, ha ..................... unes paraules i, .................................... ha ........................... a fer ..............................
Més endavant ............................................ (2 p.) un noi voluntari que .................................................. (2 p.) Mohammed i que no .................................... fer màgia amb les .................... .......................
Al cap d'una estona, .............................................................. (2 p.) a cridar els del primer grup del "Voltem pel món" i també els del segon grup. Quan ens havia de tocar a nosaltres, ........................................ (2 p.) de cridar i alguns .................................. que es quedarien ..................
regals i ......................................
El ................... ha demanat que pugés una ........................... i ............................................. (2 p.) la Rabina de Sant Salvador que portava un .................................... molt ..................................., de color
................................. i amb uns dibuixos de ................................................... (2 p.). Ens ha ensenyat que tenia una ...................................... màgica, que podia fer complir els ......................................
Després ens .................................................. a nosaltres, i ................................................. a l'escenari. Ens han regalat una ..................................... i ens han donat ....................................... que diu que ...........................................................( 2 p.) al " Voltem pel món". També ens .......................................................... una foto de grup. Després .............................................. (2 p.)
un ................................. de color ................................... a un mapa del món. Cadascú al seu .................
Quan ................................................ de les Cotxeres de Sants, ..................................... ( 2 p.) a dinar al ............................ de l'Espanya Industrial que té un bonic .............................. amb aigua
CONTINUARÀ LA SETMANA VINENT I LLAVORS PRACTICAREM UN ALTRE TEMPS VERBAL, EL PASSAT LLUNYÀ.
Cloenda voltem pel món from Montse Cendra on Vimeo.
Com ja sabeu, durant el segon trimestre vam estar molt centrats en l'activitat col.laborativa del "Voltem pel món". I encara que ens va portar molta feina, va ser una gran experiència perquè, entre d'altres coses, ens va posar en contacte amb moltes aules d'acollida. Gràcies a això he pogut aprendre moltes coses, mostrar el que fem i veure el que fan els altres.
Acabat el "Voltem", aquest tercer trimestre ens hem endinsat en la primavera i fa un parell de setmanes, vam dedicar unes quantes classes a conèixer la llegenda de Sant Jordi. Ara penjo un treball excel.lent fet pels alumnes de l'IES La Mar de la Frau, de Cambrils. Ja veureu que són uns experts en els temes de vídeo.
La llegenda de Sant Jordi from aula.acollida.lmf on Vimeo.
I és clar, com sempre, després vénen unes preguntes de comprensió oral. Si et sembla, abans, pots consultar al diccionari algunes paraules una mica difícils que hem sentit al vídeo com:
cuirassa/ captiva/ cavalcava o conreu.
Som-hi, doncs:
1- Quina era la missió del cavaller Jordi?
2-Quan va arribar a Montblanc, què estaven fent tots els de la vila? (Ep, per si no ho saps, una vila, és una ciutat petita)
3- Com era la vida de Montblanc abans, "fa molt de temps"?
4- Per què el rei va convocar una gran assemblea?
5- Què va exigir el drac el dia seguüent?
6- Com es deia la princesa?
7- Com va reaccionar la gent de Montblanc quan van saber que li havia tocat a la princesa?
8- Què diu el drac quan es desperta i veu la princesa i el cavaller Jordi al seu costat?
9- Què porta el cavaller Jordi que mostra que és el patró de Catalunya?
Per acabar, llegeix i/o copia a la llibreta com van fer els alumnes de Cambrils tota la preparació del vídeo. Després ho hauràs d'explicar.
Leia Mais…Divendres vaig participar en la IV Jornada de Llengua i Immigració a Igualada. Allà s'hi va presentar un programa de ràdio pensat per a aprendre el català que es diu ONESCAT.
Serà una bona eina, segur!
Com a sortida de primavera, ahir vam anar a l'hort del professor Tomàs Biosca, que és a poques passes de l'institut. Vam sortir i de seguida vam agafar un camí, amb camps a dreta i esquerra, amb avellaners i oliveres.
Ja a l'hort el Tomàs ens va explicar moltes coses dels arbrers fruiters i de les verdures. Vam aprendre que les branques comencen a tenir fulles, i , en alguns casos flors, que més tard ens donaran prunes, cireres, albercocs, préssecs. Tots ells són fruites d'estiu, que encara no han sortit.
i també altres fruites que havíem estudiat a la tardor com codonys i magranes
Però de moment, com que acabem de començar la primavera, encara no hi ha fruits, sinó fulles i flors com podeu veure en aquestes fotos.
I vosaltres, sabeu quina planta ens està ensenyant el Tomàs? Us posem una foto ben grossa perquè pogueu veure-la bé.